Redactie
Processionals
Actueel
Leestijd 2 min
19 juni 2024

Processionals is runner up bij NIMA Marketingprijzen

Leestijd 2 min
19 juni 2024
Processionals is runner up bij NIMA Marketingprijzen
Redactie
Processionals

Afgelopen donderdag 13 juni was het zover, de uitreiking van de NIMA Marketing Company of the Year Awards in deFabrique Utrecht. Samen met De Koffiejongens en het Van Gogh Museum stonden we op de shortlist om deze felbegeerde prijs binnen te slepen. Uiteindelijk gingen De Koffiejongens er met de winst vandoor, maar we zijn hoe dan ook trots op deze prestatie én het  mooie juryrapport wat we hebben mogen ontvangen. 

Vol spanning namen we afgelopen donderdag plaats op één van de 1500 stoelen tijdens de NIMA Marketing Day in deFabrique. Verschillende sprekers openden het evenement. Al lag onze focus vooral op hetgeen wat daarna kwam; de uitslag van de NIMA Marketing Company of the Year Awards. Met drie sterke marketingcases, die heel dicht bij elkaar lagen, heeft de jury De Koffiejongens uiteindelijk als winnaar uitgeroepen. Jammer voor ons, maar dik verdiend voor deze innovatieve organisatie - gefeliciteerd!

Blog - B2B - NIMA - V2.0 -1

Sterke inzendingen

De titel Marketing Company of the Year krijg je niet zomaar. Er ging een heel traject aan vooraf. De jury, onder leiding van Juryvoorzitter Nicole van Gorp-Schippers (CONO Kaasmakers), heeft in eerste instantie vanuit alle inzendingen een longlist samengesteld, die vervolgens op basis van een uitgebreide vragenlijst is teruggebracht tot een shortlist per categorie. De organisaties die overbleven zijn uitgenodigd om hun case te presenteren aan de jury.

Het juryrapport

In het algemene juryrapport wordt het volgende genoemd; “De inzendingen voor de categorie Medium waren dit jaar zonder uitzondering buitengewoon sterk. Sterke cases, vanuit een integrale benadering. Waarin duidelijke doelstellingen, innovatief/vernieuwend en keuzes maken, bepalend waren voor het resultaat.

Een groot compliment voor de drive, alsook de passie voor de organisaties tijdens de presentaties van de drie cases. Een duidelijke positionering, innovatief, geloof in het eigen merk, trots en de interne betrokkenheid kwam bij alle drie sterk naar voren. Een echte team effort. Na de presentaties werd middels vraag en antwoord een compleet beeld geschetst van de bijzondere marketingprestaties, met vooral de resultaten van 2023.” 

Van traditioneel Recruitment naar Marketing

"Van traditioneel Recruitment naar Marketing, is Processionals erg verrassend in hun aanpak en stellen ze echt vanuit behoefte het werkgeluk centraal. Dat is in deze sector zeker vernieuwend. Back to basic, zijn deze recruiters steeds meer marketeers geworden. Want het zijn niet zomaar recruiters, er wordt gekeken naar de mens, met echt een andere propositie. Een vernieuwde insteek, namelijk niet vanuit het pushen van vacatures. Luisteren naar waar de behoefte is en hier invulling aan geven. Het gehele customer journey denken is heel goed doordacht. Knap dat ze in korte tijd van salesgerichte (korte termijn) organisatie, intern de omslag hebben gemaakt naar marketing centraal in denken en doen. 

Daarbij heeft Processionals echt een duidelijke marketing strategie, zeker als wordt gekeken naar 2023, met gekte op de arbeidsmarkt, een invulling van Marketing, welke heel erg van deze tijd is. Met als resultaat dat er in 2023 echt stappen zijn gemaakt."

#trots

Dat Processionals bij de laatste drie, in de categorie Medium, mocht horen was een hele mooie mijlpaal! Dit nieuws hebben we dan ook op originele wijze gedeeld met onze collega's. De video die hieruit is ontstaan hebben we gebruikt als aftrap van onze presentatie, die we tijdens de NIMA Marketing Day nogmaals aan een overvolle zaal mochten geven. 


Van doelen naar resultaat 

Middels onze marketingstrategie hebben we in 2023 veel meer resultaat uit onze branding weten te halen. Deelden 60% méér kandidaten hun contactgegevens of sollicitaties met ons. Zo wisten we in een lastige markt alsnog met succes meer bemiddelingen tussen procestechnici en onze klanten te maken en daarmee als organisatie te groeien. 

Samenwerken voor succes

Benieuwd hoe wij ook jou als werkgever in de procesindustrie kunnen helpen? Neem dan contact met ons op. Dan onderzoeken we samen de mogelijkheden! 

Kom kennismaken
Nanda wijst naar de post-its
Redactie
Processionals
Blogs, verhalen en actualiteiten van jouw Recruitment Business Partner in de procesindustrie.

Gerelateerde artikelen

Ontdek meer onderwerpen die voor jou van belang kunnen zijn met betrekking tot het aantrekken en het behouden van personeel in de procesindustrie.